Realizowane przez nas zlecenia podlegają pełnej personalizacji. Prześlij nam firmowe logo, slogan reklamowy, zdjęcie lub wzór graficzny, a dobierzemy odpowiednią technikę nadruku i umieścimy je na dowolnych produktach.
1. Akceptowane formaty plików graficznych
Aby przyśpieszyć proces produkcji, przygotuj dla nas plik graficzny w jednym z dwóch formatów:
*.cdr (CorelDraw w wersji 18),
*.pdf (Adobe Reader).
Akceptujemy również formaty:
*.ai (Adobe Illustrator) do wersji CS5,
*.eps (Encapsulated Post Script),
*.psd,
*.bmp,
*.tif,
*.jpg,
*.png.
W przypadku przesyłania plików w formatach .ai./eps/.cdr, prosimy o wcześniejsze dostarczenie pliku poglądowego (bitmapa).
Jeżeli chcesz, aby na produkcie znalazło się zdjęcie lub bitmapa, prześlij nam je w rozdzielczości min. 300 DPI.
2. Grafika wektorowa a bitmapa (grafika rastrowa)
Bitmapa (grafika rastrowa) to obraz cyfrowy złożony z dwuwymiarowej siatki odpowiednio zabarwionych pikseli. Im więcej pikseli znajduje się na jednym calu obrazka (DPI), tym wyższa jakość grafiki.
W przypadku grafiki wektorowej obraz jest natomiast zdefiniowany matematycznie, powstając przez odpowiednie ukształtowanie obiektów geometrycznych, takich jak krzywe i wielokąty. Podczas gdy powiększenie bitmapy skutkuje pogorszeniem jakości obrazu (m. in. zmniejszeniem ostrości), grafika wektorowa pozwala na swobodne powiększanie i pomniejszanie jego obszaru (skalowanie) bez utraty wysokiej jakości.
3. Efekty wizualne a rozbarwianie nadruku
Zdarza się, że nanoszone na grafikę efekty specjalne (np. przeźroczystość, cienie, efekt soczewki) niewłaściwie się rozbarwiają. W takich przypadkach nadruk na produkcie może nieco różnić się od projektu. Aby uniknąć tego problemu, przekonwertuj obiekty z efektami na bitmapę 300 DPI CMYK w formacie PNG. Jest to format, który pozwala na poprawne wyświetlanie efektu przeźroczystości.
4. Czcionki
Jeżeli masz taką możliwości, przed przesłaniem nam pliku graficznego zamień wszystkie występujące w nim czcionki na krzywe (wektory). Pamiętaj również o tym, aby nie umieszczać w projekcie czcionki o zbyt małym rozmiarze. Wysokość czcionki powinna wynosić co najmniej 2 mm. Jeżeli będzie ona mniejsza, część nadrukowanych na produkcie znaków może okazać się nieczytelna (finalny efekt będzie uzależniony od wykorzystanych kolorów, grubości czcionki i innych zmiennych).
Uwaga: Jeśli chcesz się przekonać, czy napis na produkcie będzie odpowiednio wyraźny, przed złożeniem zamówienia poproś nas o wykonanie próbki.
Przykładowe wydruki liter o wymiarach od 0,5 mm do 3 mm:
5. Kolory
Istnieją przypadki, w których kolory na wydruku i ekranie komputera wyglądają nieco inaczej. Wygląd kolorów nie zawsze jest również identyczny na różnych ekranach. Jeżeli zależy Ci na dokładnym określeniu odcienia koloru, skorzystaj ze wzornika kolorów PANTONE Plus Solid Coated (podaj nam jego numer).
Uwaga: Jeżeli nie określiłeś kolorów według wzornika PANTONE, a przesłany plik zawiera bitmapy, nie będziemy mogli uznać reklamacji kolorystycznych. Jeżeli prześlesz nam plik graficzny w formie bitmapy, nie będziemy mieli możliwości dobrania koloru z palety PANTONE.
6. Oznaczenia kolorów
CMYK to zestaw czterech podstawowych kolorów farb drukarskich (Cyan, Magenta, Yellow, Black). RGB to inny model przestrzeni barw, który składa się z trzech elementów: R (Red), G (Green) i B (Blue). Istnieją odcienie, których nie można określić ani za pomocą systemu CMYK, ani RGB. Są to kolory specjalne, stworzone w skali PANTONE.
Uwaga: Jeżeli wykonanie nadruków na produktach wymaga przygotowania specjalnych szablonów, znajdziesz je w kartach produktowych w naszym sklepie.